Bosch BSGL52222 blauw

• Test panel 7,4 nov 2012

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BSGL52222 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Agnes 04-11-2016

Zeer slechte kwaliteit

Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Ik kocht de Bosch BSGL52222 stofzuiger omdat hij zo'n lang snoer heeft en omdat hij een grote zuigkracht zou hebben. De eerste week was al direct het bekledingmondstuk kapot; dit is omgeruild door de winkel. Nu na 2,5 jaar is zo ongeveer alles kapot na toch zeer zuinig gebruik. Zo laat continu de slang los uit de stofzuiger en ook de handgreep in de telescoopbuis blijft niet zitten. Het klepje waar de opzetstukken onder zitten, valt steeds open als je de stofzuiger bijv. mee de trap opneemt. Het voetmondstuk springt uit zichzelf op een andere stand en het snoer rolt elke keer uit zichzelf op behalve als je het snoer ook echt wil oprollen dan werkt het niet. Er zitten wieltjes onder die niet goed rijden, hij maakt erg veel herrie, er zit geen opzetstuk bij met een borsteltje, de slang is vrij kort en die zuigkracht is alleen goed als je er net een nieuwe zak in hebt gedaan. Ik had van een Bosch stofzuiger toch echt een langere levensduur verwacht dan 2 jaar en 9 maanden!

Pluspunten

• Lang snoer

Minpunten

• Erg veel mankementen na 2 jaar gebruik

frank2p 06-01-2014
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

best redelijke stofzuiger, alleen zuigt de zuigmond zich zo vast op het tapijt, dat zuigen hééél erg zwaar gaat. Het enige wat je er aan kan doen is de stofzuiger op de allerlaagste stand zetten. Wij gebruiken nu het mondstuk van onze oude Miele. Dan doet de stofzuiger het goed. Verder moet het snoer vaak helemaal uitgetrokken worden, voordat je 'm weer op kan laten rollen.
Een klein borstelmondstukje ontbreekt. Mag je toch wel als accesoire verwachten van een stofzuiger van die prijs.
over de duurzaamheid valt nog weinig te zeggen na een paar maanden.

funky338 16-11-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

geweldig. gekocht voor de parketvloer. 15 meter is super, maakt weinig geluid en is heel wendbaar. blij dat ik hem gekocht heb terwijl mijn oude nog niet stuk is.

HaJeKe 08-10-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Goede zuigkracht en gebruiksgemak zijn de belangrijkste ingredienten waarnaar ik op zoek was in een stofzuiger. Deze Bosch Free'e heeft dat allemaal.

Met mijn lengte van 1.88 m is dit de perfecte stofzuiger. Hij heeft een telescopische buis, die zeer soepel en gemakkelijk uit- en ingeschoven kan worden. Uitschuiven om zelf rechtop te kunnen blijven staan en inschuiven als je op je knieen moet om onder een kastje te kunnen zuigen, terwijl de ruimte wordt beperkt door andere meubels in de nabijheid.

Ik heb een eengezinswoning met een begane grond, een eerste verdieping en een grote zolder. Ik stop de stekker op de begane grond in de gang in het stopcontact en wat blijkt? Je kunt je hele huis aan een stuk door stofzuigen zonder de stekker uit het stopcontact te hoeven trekken. Dat doe je namelijk alleen als je klaar bent met je hele huis! Wat een gemak.

Een minpuntje vind ik de bijgeleverde mondstukjes. Ze doen wel hun werk, maar ze voelen nogal goedkoop aan. Bovendien mis ik een ronde borstel, die ik bij mijn vorige stofzuiger wel had en ook veelvuldig gebruikte om lederen stoelen en tafels en kastjes mee af te stoffen/zuigen.

MichielKieskeurig 14-09-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

In februari hebben wij deze stofzuiger gekocht. Getwijfeld tussen deze en een iets goedkopere Siemens. Het lange snoer, het merk Bosch en het vermogen heeft ons doen besluiten voor de Bosch te kiezen.

Deze stofzuiger zuigt goed en weet ook de meeste haren uit de vloerbedekking te trekken. Alleen erger ik mij al sinds het begin kapot aan de borstel die steeds terug klapt. Net gebeurde het weer een aantal keer en was ik het zat. Ik zie nu dat het een veelvoorkomend probleem is.

Ik zal dus ook voor dit probleem een mail sturen naar Bosch.

Verder is het een prima ding. De extra hulpstukken zijn makkelijk op te bergen en zo raak je ze nooit kwijt.

Het snoer rolt automatisch op wanneer je er een klein stukje aan trekt. Dat is best handig. Helaas gebeurt dit ook weleens onbedoeld wanneer we de trap stofzuigen, de stofzuiger op de trap staat en het snoer beneden in het stopcontact zit. Misschien kan Bosch hier in de toekomst rekening mee houden en de slip van het oprolmechanisme iets stroever maken.

MichielKieskeurig 08-10-2013

Update: Toch wel aardig om te vermelden dat binnen een week na melding over het inklappen van de zuigmond een nieuwe werd afgeleverd. Dat is goede service.

Paul2110 10-09-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Goede stofzuiger. Zeer krachtig. Ook wij hadden een mondstuk dat voortdurend vanzelf terugsloeg in de tapijtstand. Mailtje naar Bosch (zoals hoger beschreven) en drie dagen later lag het nieuwe, wél goed functionerende, mondstuk op de mat. Top service! Het lange snoer is geweldig: op de middenverdieping de stekker erin en het hele huis stofzuigen zonder van stopcontact te hoeven wisselen. Klein minpuntje misschien: hij heeft geen 'schuivertje' in de buis waarmee je lucht kan laten ontsnappen; hierdoor zuigt hij zich bijna vast aan het tapijt. Oplossing is de zuigkracht verminderen (blijft dan wel nog goed zuigen).

klaver5 21-08-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Snoer is langer maar de slang is korter wat in gebruik
heel onhandig is. Zuigt op zachte vloerbedekking heeeel zwaar.
Ook is het borsteltje weg bezuinigd!

Wil

petra181 08-08-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Omdat onze Miele stofzuiger kapot was , na jaaaren ,op kieskeurig gekeken en besloten (mede door de reclames op tv) deze mooie stofzuiger te kopen. Al direct kreeg ik rugpijn door de korte buis (ik ben 1.81m) dus niet geschikt voor lange mensen. Verder klapt om het minste of geringste (een voeg in de tegels) de borstel in de tapijtstand , verder rolt tijdens het zuigen het snoer zomaar op, en als ik het op wil rollen, lukt het soms niet.... een grote ergernis!
kortom ik noem dit echt een grote miskoop, alleen de kleur (babyblue) bevalt me!

peterdraisma 02-08-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Tot voor kort fijne stofzuiger, afgezien van het snoer dat lastig oprolt in de behuizing.
Nu rolt hij helemaal niet meer af, zit muurvast in het apparaat. En moet terug naar Bosch, mensen, wees gewaarschuwd voor dit probleem, hoor het niet voor het eerst.

Alja4 23-07-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Fijne stofzuiger met flinke stofzak.De lange snoer is erg handig,ik kan de hele begane grond zuigen zonder te wisselen van stopcontact. Puntje van kritiek was dat de grote stofzuigermond telkens spontaan in de tapijtstand sprong, maar even een mailtje naar Bosch en binnen 3 dagen een nieuwe zuigmond gekregen. Prima service!
Ik heb de stofzuiger pas 2 maanden en kan daarom de duurzaamheid nog niet goed beoordelen, maar heb het volste vertrouwen.

veenwouden 26-02-2013

prima stofzuiger!
Mondstuk van de stofzuigerklapt steeds terug in een bepaalde stand, erg vervelend.

Officiële reactie van Bosch 21-03-2013

Bij de eerste uitlevering van de nieuwe Bosch Free’e is gebleken dat er in sommige gevallen een mondstuk is meegeleverd met een niet goed werkende schakelaar. Hierdoor kan het mondstuk, bij het stofzuigen op een harde ondergrond, terugschieten in de tapijtstand. Mocht u in het bezit zijn van zo’n mondstuk en hier vragen over hebben, dan kunt u een mail sturen naar bosch-onderdelen@bshg.com met daarin uw naam- en adresgegevens, het E- en FD nummer (te vinden aan de onderkant van de stofzuiger) en de aankoopdatum van de stofzuiger.

yrrahpook 25-02-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Gemakkelijk te hanteren apparaat, nl. licht van gewicht en goed verplaatsbaar dankzij de 4 zwenkwielen. Prima zuigkracht.
Geluidsniveau is aanvaardbaar. Doch het te dikwijls uit zich zelf spontaan 'omklappen' van de 'gladde vloer"-stand naar de "karpet"-stand van de grote zuigmond is uiterst hinderlijk tijdens het gebruik! Uiterst jammer, voor wat het overige betreft prima apparaat!

linda20081969 17-02-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Door mijn werk in de thuiszorg heb ik al heel wat stofzuigers uit kunnen proberen. Zelf had ik altijd een Miele met het zelfde probleem dat de veertjes van de hulpstukken klep stuk ging en de slang losliet. De AEG schiet de slang los en zonder zak is al helemaal geen optie (te vies om te legen)
Nu ik deze ruim een maand (bijna iedere dag) gebruik ben ik zeer blij dat er zo een lang snoer aan zit dat ik tot op de zolder kan komen. e slang met een soort kogel aan de slede zit dus alle kanten makkelijk op draait. Zwenkwielen maakt hem goed handteerbaar en de stootrand veilig voor de meubels. Hij is ook lekker stil dus voor mij een top zuiger!

karin0901 30-11-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Ik heb deze stofzuiger mogen testen voor Kieskeurig. Het lange snoer, de (instelbare) zuigkracht en de wendbaarheid zijn de pluspunten van deze stofzuiger.
De minpunten zijn wel de grote zuigmond en het regelmatig terugspringen naar de vloerbedekkingstand van de zuigmond.
Verder een prima stofzuiger

van der Zee 26-11-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Voor Kieskeurig.nl heb ik deze stofzuiger getest. Een mooi vormgegeven apparaat die met zijn uitstekende zuigkracht het heel goed doet in ons grote huishouden. Echter, de grote zuigmond, het continue terugspringen in de 'vloerbedekking-stand' van deze zuigmond, het lastig in elkaar te zetten buizensysteem (als je eenmaal weet hoe het moet, gaat het beter hoor!) en het automatisch snoeroprolsysteem (dit gaat ook wel eens té automatisch) zijn nadelen. En dat is jammer, want qua zuigkracht (en uitstoot schone lucht) is dit een magnifiek apparaat!

Mariskaas1973 23-11-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Voor Kieskeurig heb ik deze stofzuiger getest. Het lange snoer, de flexibele slang en de zuigkracht zijn absolute pluspunten. Ook de extra wieltjes bij de zuigmond zijn een pré. Dit maakt het zuigen onder bijvoorbeeld een bank veel makkelijker. Wat ik vervelend vond is dat de zuigmond steeds terugschoot naar "vloerbedekking-stand", terwijl wij een houten vloer. Dit gebeurde uit het niets en zeer regelmatig. In het begin vond ik het lastig om de slang van de stang te krijgen, je moet hier best wat kracht voor gebruiken (indrukken van twee knoppen). Nadat ik dit doorhad, ging het prima!

anag 19-11-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52222 blauw

Ik heb de stofzuiger getest voor Kieskeurig. Het model sprak me erg aan en ook de maat van de zuiger. De lengte van het snoer en de wendbaarheid van de onderkant van de slang zijn absoluut een pré. Ook produceert hij vrij weinig geluid. Een groot nadeel vind ik dat de stang bij de kop snel los laat, zodat je alleen de kop nog vast hebt en opeens zonder stand zuigt. Kwam echt vaak voor. Verder is de grote voet te gebruiken op gladde vloeren en tapijt veel te groot. Ik kon nergens tussen door zuigen. Als deze twee belangrijke nadelen zouden zijn opgelost is het absoluut een aanrader, maar nu dus niet.